عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

LINK

اسپارک الکترونیک
Spark Electronic
باران عشق
Mahdiba مرغ مینا
پرنده سخنگو شهر عشق
عاشقانه ها کتاب الکترونیکی
کتابخانه مجازی کتابهای ممنوعه
0BOOK کتابخانه صفربوک
صفربوک
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آشنایی  با مدار یکپارچه LM723

LM723 یک آی.سی. استاندارد ویژه ی مدارهای منبع  تغذیه است. این آی.سی. یکی از قدیمی ترین مدارهای یکپارچه ی سیلیکونی است که هنوز  به کار گرفته می شود و از زمان اولین حضور آن در بازار بیش از 40 سال می گذرد. بسیاری معتقدند که چه بسا این مدار یکپارچه به راستی قدیمی ترین آی.سی. همچنان فعال  در جهان باشد.

با  مدارهای بیرونی که به این آی.سی. وصل می شوند، می توان ولتاژهای تثبیت شده ی ثابت (مثلاً 12 ولت رگوله) یا ولتاژهای تثبیت شده ی متغیر تولید کرد. کیفیت و دقت کارکرد  این منبع تغذیه ها به کیفیت افزاره های بیرونی بستگی دارد.

در  داخل LM723 یک دیود زینر با «خطای گرماییِ  جبران شده»، به کار رفته است. از این زینر جریان ثابتی عبور داده می شود و ولتاژ  مرجعی به بزرگی 7.15 ولت ایجاد می گردد. ولتاژ خروجی منبع تغذیه با این «ولتاژ  مرجع» مقایسه می شود. اگر تفاوتی بین این دو باشد، توسط یک مدار تنظیم کننده (تقویت  کننده ی خطا و ترانزیستور) جبران می شود.

علاوه  بر این، ترانزیستور دیگری هم برای محدودکردن جریان در داخل این مدار یکپارچه پیش  بینی شده است. به محض این که ولتاژ بیس-امیتر این ترانزیستور (میان پایه های 2 و 3 آی.سی.) به 0.6 ولت برسد یا از این مقدار تجاوز کند، ترانزیستور ولتاژ خروجی را  پایین می کشد و به این وسیله جریان خروجی را محدود می کند.

.

1-LM723 Block

.



:: موضوعات مرتبط: مدارات کاربردی الکترونیک , مدار منبع تغذیه متغیر با کنترل جریان با آی سی LM723 , ,
:: برچسب‌ها: مدار منبع تغذیه متغیر با کنترل جریان با آی سی LM723 , مدار منبع تغذیه متغیر با کنترل جریان , مدار منبع تغذیه متغیر با آی سی LM723 , مدار منبع تغذیه متغیر , منبع تغذیه متغیر , AVR , مدارات الکترونیک , کیت الکترونیک , قطعات الکترونیک , منبع تغذیه سوئیچینگ , ,
:: بازدید از این مطلب : 2880
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مهدیبا
ت : چهار شنبه 15 دی 1395

صفحه قبل 1 صفحه بعد